[Spektre] Vapriikissa la 24.4. klo 10-15 Otavaisen olkapäillä

Laura-Marja Vilppo Laura-Marja.Vilppo at uta.fi
Thu Apr 22 11:11:06 EEST 2010

Hei,

jos jollakulla on vapaa-aikaa lauantaina, niin Vapriikissa on ihan
mielenkiintoisen kuuloinen Karhu-seminaari. (Muistini on
käsittämättömän huono välillä, joten jos joku on jo laittanut aiheesta
mailia, pahoitteluni tuplasta.)

Maija Vilppo

Allaoleva on kopioitu sivulta: http://www.tampere.fi/vapriikki/tapahtumat.html

Lauantaina 24.4. klo 10-15 Otavaisen olkapäillä

Kansanuskon pohjoinen ulottuvuus

10.15 Päivän avaus: Dos. Risto Pulkkinen, pj. Pohjoisen Etnografian seura
10.20 Pohjoisen ihmisen mielenmaisema ? viisi vuosikymmentä Marinan
kanssa, Prof. Juha Pentikäinen

I ?Kunpa tuosta lauletaan?? Myytit ja muinaiset perinteet
11.00 Yksilöllisyys ja yhteisöllisyys Pohjois-Amerikan
intiaaniuskonnoissa, FL Riku Hämäläinen
11.30 Minä olen, me olemme... keitä te olette? Nenetsien
henkilölauluperinne yksilön ja yhteisön suhteiden heijastajana, Dos.
Jarkko Niemi
12.00 Karhu pohjoisessa kansanuskossa, MA Vesa Matteo Piludu

12.30 Lounastauko(omakustanteinen)

II Ultima Thule: Lumen & valon maa
13.30 ?Perse edellä puuhun? ? magian mieli, Dos. Risto Pulkkinen
14.00 Lapin noidat ja tietäjät, FM Pia Kyyrö-Harju
14.30 Stállu ? faktaa vai fiktiota? Dos. Lassi Saressalo

Seminaariin on vapaa pääsy. Järjestäjä: Pohjoisen Etnografian Seura.
Lauantain ajan liput näyttelyihin 4/2?