[Spektre] Suomimafia 12.1., 1. muistutus

Juhani Hinkkanen juhani at aikakone.org
Thu Jan 7 16:16:59 EET 2010

On Thursday 07 January 2010 15:33, Liisa Rantalaiho wrote:
> Ja käykääpä ennen mafiaa katsomassa Jussi Vainikaisen koostetta
> ihan tästä asiasta, se on aika perusteellinen:
>
> http://www.elisanet.fi/~y635205/sf/Finland_in_SF.html
>
> Lisäillään sitten omiamme joukkoon, on niitä muutama.
> terv. Liisa

Lisätään vielä teos, jota Jussi ei mainitse: "Toisten Suomi: mitä meistä
kerrotaan maailmalla" (toim, Hannes Sihvo, Atena 1995) ja siitä erityisesti
Olli-Erkki Makkosen artikkeli "Kalevala avaruudessa: suomalainen mytologia
tieteiskirjailijoiden innoittajana".

Olen viimeiset viitisentoista vuotta enimmäkseen kiertänyt fandomin kaukaa
mutta tämänkertainen teema on juuri sen verran kiintoisa että saatan jopa
vääntäytyä paikalle vaikka nykyharrastukseni suuntautuvatkin ihan muualle.

Juhani

--
Juhani Hinkkanen
Tesomajärvenkatu 20 A 1