[Spektre] eilisten olifanttien jatkoa

Jukka Särkijärvi jukka.sarkijarvi at gmail.com
Wed Jan 13 15:12:04 EET 2010

Juu, Cryptonomiconissa on Suomesta vaikka mitä.

Ensinnäkin tuo hakkeri Pekka, alias The Finn Who Was Blown Up, joka
oli näyttöpäätteitä räjäyttelevän tietokonehakkerin ensimmäinen uhri.
Pekka oli myös vastuussa käyttöjärjestelmä Finuxista, heh heh.

Sitten on Kivistikit, Julieta Kivistik ja hänen setänsä Otto Kivistik,
joka toimii salakuljettajana Ruotsin, Suomen ja Neuvostoliiton välillä
toisen maailmansodan aikaan. Lisäksi nykypäivän tarinassa esiintyy
Julietan poika G.E.B. Kivistik, jota ei vältsisti enää voi
suomalaiseksi kutsua, mutta joka vääntää erään päähenkilön kanssa
pitkällisesti internetin olemuksesta ja tietoyhteiskunnasta
pitkähkössä Taru sormusten herrasta -vertauksessa.
Lopuksi vielä pari pitkähköä otetta kirjasta, ihan vaan siksi.

Pohdintaa optimaalisesta seksin määrästä (scrollatkaa alas):
http://abstractfactory.blogspot.com/2009_11_29_archive.html

Kuuluisa aamiasmurokohtaus:
http://soquoted.blogspot.com/2007/01/eulogy-for-hauntingly-sad-naval.html

Jukka Särkijärvi