[Spektre] mafiamuistutus

Liisa Rantalaiho Liisa.Rantalaiho at uta.fi
Tue Apr 9 12:55:59 EEST 2013

On 8 Apr 2013 at 16:20, Erkka Leppänen wrote:

> Muistuttelen, että huomenna tiistaina on jokakuukautisen mafiamme
> aika. Tavataan tavalliseen tapaan 18:30 Kaksien Kasvojen alakerrassa.
> Ohjelmassa on Mikko Suomisen esitelmä Tseljabinskin tulipallosta
> sekä keskustelua meteoroideista yleensä. Kannattaa tulla ajoissa,
> sillä tuskin odotamme akateemista varttia enempää ennen esitelmän
> alkua.

heippa,
tietysti mulle pamahti lastenhoitonakki just täksi tiistai-illaksi
kun olisin innoissani tullut Mikkoa kuuntelemaan.
Mutta pistänpä tähän pari kirjavinkkiä aiheesta, kun yksi piirre
kiinnitti huomiotani. Katsokaas näitä:

 - Larry Niven & Jerry Pournelle: "Lucifer's Hammer" (1977)
tämä oli yhdessä mafiassa mukana
 - Gregory Benford & WilliamRotsler: "Shiva Descending"
(1980)
 - Arthur C. Clarke: "The Hammer of the God" (1993)
tämä on suomeksikin, "Jumalan moukari", taisi olla myös
mafiassa mukana

Eli kaikenlaiset jumalathan tässä iskee Maa-parkaa, ei vähempi
riitä kuvaamaan tilannetta. Siihen verraten
 - Risto Isomäki: "Pimeän pilven ritarit" (1997)
ilmoittaa että ihmiset ne panee toimeksi ;-)

Hauskaa iltaa
t. Liisa